Centraal thema hierbij was hoe je voor zo’n project met zoveel impact op de bereikbaarheid van Amsterdam, toch een goed beeld kunt krijgen over de tevredenheidsontwikkeling van verschillende stakeholders.
Om inzicht te geven in wat de renovatie inhoudt, kregen de deelnemers eerst een rondleiding door de tunnel met uitleg over de werkzaamheden door de hoofduitvoerder. Hierna werd inhoudelijk ingegaan op de communicatie met de omgeving, de middelen die het project heeft ingezet om de overlast te beperken en het belang van het meten van de stakeholdertevredenheid. De Stakeholderjourney heeft vervolgens uitleg gegeven hoe het panel is geworven, hoe de metingen gedurende het project zijn uitgevoerd en hoe er gerapporteerd is.
Aan de hand van de resultaten heeft Krista Konijn van de gemeente Amsterdam mooie voorbeelden kunnen geven van maatregelen die zijn uitgevoerd om de tevredenheid bij de omgeving te vergroten.
Natuurlijk ontvingen de deelnemers na afronding van de bijeenkomst een korte vragenlijst om reactie te geven op de bijeenkomst: 95% was zeer tevreden! Een trots resultaat en leuk om dit via deze weg te mogen delen binnen ons vakgebied.