Submenu

Emvi plannen, 100% score aanpak omgevingsmanagement

26-02-2021
3 keer bekeken

Op 18 februari, iets na 12 uur waren er al zo’n 38 deelnemers keurig op tijd in de workshop. Na een korte introductie door POM gingen we van start. Alexandra, Joleen en Astrid gaven de lunchlezing. Er werd gestart met de Mentimeter om even te weten wie er deelnemen aan de sessie.

Aan de hand van een presentatie werden drie modules behandeld:

  1. Breng alle knelpunten in kaart;
  2. Maak de vertaling naar een goede structuur;
  3. Maak de vertaling naar een goede tekst.

Door een goede omgevingsanalyse te maken, krijg je goed beeld van de knelpunten.

Een Omgevingsscan met oog voor detail en die de vinger op de zere plek legt kan de opdrachtgever overtuigen dat jij écht snapt wat er speelt en hier je aanpak op richt. Aanvullende tips:

  1. Maak een overzichtelijke analyse waarbij kaartmateriaal met een visuele weergave van knelpunten ruimte geeft om minder woorden te hoeven gebruiken. Vaak is er een beperking van aantal pagina’s dat je mag gebruiken voor je emvi plan;
    1. Afbeeldingen in een aanbieding zeggen meer dan woorden
    2. Een storyboard is een handzame manier om knelpunten en oplossingen te presenteren

Het was een heldere en interessante presentatie. Weer eens wat nieuws, leuk. Ik heb er echt wat tips opgedaan die niet alleen bruikbaar zijn voor EMVI plannen.

De presentatie wordt met de deelnemers gedeeld.

Ingrid Iding, Activiteitencommissie POM

Afbeeldingen

 

Nieuwsbrief

Zo blijf je op de hoogte van de laatste vakontwikkelingen en activiteiten.
Aanmelden

Contact

Postbus 2801, 2601 CV Delft
KvK 62147978

info@platformomgevingsmanagement.nl

    

 

 

Cookie-instellingen
Cookie-instellingen sluiten

Cookie-instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.


Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.

Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.

Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.