Rond het middaguur arriveerden ruim 25 deelnemers in de creatieve ambiance van Restaurrant LEEN in Utrecht. Na het welkomstwoord en introductie door Aimée Mostert gaf Bert ter Avest een toelichting over de geschiedenis van de LOMD en het dagprogramma. Aan de orde kwamen zaken zoals omgevingswet, ‘call for papers’, de verbinding tussen commerciële organisatie en overheid, workshops, thematafels en tools. Vervolgens gaf onze samenwerkingspartner -evenementenbureau HoeZo- uitleg over de verschillende deelnamepakketen en de informatiemarkt.
Nu was het de beurt aan de deelnemers, die zich opsplitsten in verschillende werkgroepen en enthousiast begonnen met de uitwisseling van ideeën. Na de brainstormsessies was het tijd voor een kleine break met een kop koffie om vervolgens opgedane ideeën te inventariseren. Hier kwamen originele onderwerpen naar voren, variërend van een ‘inspiratie-meter’ en ‘enquête op locatie’ tot speeddate café en ‘hou het simpel’. De algemene rode draad was wel dat iedereen na de LOMD wijzer naar huis gaat. Alle ideeën zullen in een later stadium door het kernteam verder worden uitgewerkt, volg dus de POM site voor updates!
Graag willen we jullie bedanken voor de creatieve input en het enthousiasme, dankzij deze kick-off zal de LOMD 2017 nog beter aansluiten op jullie wensen!